Incredible India! - Reisverslag uit New Delhi, India van doortjejesse - WaarBenJij.nu Incredible India! - Reisverslag uit New Delhi, India van doortjejesse - WaarBenJij.nu

Incredible India!

Door: Jesse en Doortje

21 September 2009 | India, New Delhi

14-09
In de ochtend bij de Brown Bread Bakery bruin brood met kaas gegeten (o wat is dat toch lekker). Toen we in het internetcafe onze vlucht wilde bevestigen bleek dat de vlucht van Varanasi was verlaat, waardoor we onze aansluiting in Delhi naar Udaipur zouden missen. Beetje jammer: dat betekende omzetten van ticket en een extra overnachting in Delhi. In de middag met een taxi naar het vliegveld van Varanasi gegaan en vandaar uit naar Delhi gevlogen. Bij het vliegveld van Delhi in een hotelletje geslapen.

15-09
Vroeg op en met de taxi naar het vliegveld. Met een propellorvliegtuig naar Udaipur gevlogen. Leuk om een keer mee te maken, dat ding maakte veel herrie.
In Udaipur een leuk hostel opgezocht. Vanaf het terrras een prachtig uitzicht over het nabij gelegen meer waarin een paleis ligt. In de middag een ander paleis bezocht. Echt heel mooi met zelfs tegeltjes van Delfts Blauw! Avonds gekeken naar de ondergaande zon en gegeten op dakterras met prachtig uitzicht over de stad. De paleizen waren inmiddels mooi verlicht. Udaipur is echt een relaxte stad en de temperatuur is aangenaam. Prima vertoeven dus…Later op de avond wandelden we langs een Hindoe tempel waar een dienst werd gehouden, binnen werd muziek gemaakt, klapte iedereen met het ritme mee en dansten vrouwen op de muziek. Echt een schitterend gezicht om te zien: al die kleuren, die soepele bewegingen en dat enthousiamse! De muziek was echt opzwepend (zoals je op een popfestival ook kunt hebben). Een prachtige ervaring.

16-09
Deze ochtend naar weer een ander paleis geweest (wederom erg mooi) een beetje door de stad gestruind, aan de waterkant mensen gekeken en verder niets….lekker gelezen, geluierd in het hotel van de buren met uitzicht over het meer. ‘s Avonds met twee Denen gegeten en rond een uur op 10 de nachtbus gepakt naar Jaisalmer. In de bus hadden we een sleepercabine (een heel klein vies hokje waar me met z’n tweeen in konden gaan liggen). Waarschijnlijk hadden we de verkeerde bus geboekt want het was echt een local bus zonder airco en andere westerse gemakken.

17-09
Hoewel de tavelagent ons had verzekerd dat we een ‘direct’ bus hadden, moesten we in Jodhpur overstappen. Gelukkig kwam onze overstapbus vrij snel en daar konden we van 6 tot 11 weer lekker in zo’n klein (nog viezer) hokje kruipen. Gelukkig hadden we onze lakenzakken bij ons, wat het allemaal wat aangenamer maakte. Maar deze niet zo fijne rit werd in Jaisalmer (meer dan 40 graden) beloond met een hostel met zwembad :)
Na wat te hebben gerust en een duik in het zwembad wat gaan eten in het plaatsje. Het is een stad midden in de woestijn met een indrukwekkend fort. Omdat het zo heet was snel een excursie voor de volgende dag geboekt en toen onder de ventilator gaan lezen op onze kamer. Het was echt te heet!!

18-09
Heel vroeg op voor een taxi tour langs verschillende tempels. In de ochtend is het zeer aangenaam en het beste moment van de dag om dingen te ondernemen. De tempels waren heel mooi. Ze zijn gemaakt van goudgeel steen waarin allemaal kleine figuren uit zijn gehouwen (Jaisalmer wordt daarom ookwel de Golden city genoemd). Heel minuscul werk moet dat zijn geweest. Ze deden aan de tempel van banta srai (hoe schrijf je dat?) in Angkor Wat denken.
Om 4 uur was het tijd voor een Kamelentocht naar de Sam Sand Dunes. We konden ook een langere tocht (enkele dagen) boeken, maar wij vonden 1 uur op een kameel in de stikhitte wel genoeg. Het eerste stuk gingen we met de taxi tot we bij het ‘kamelenpunt’ aankwamen. Op de kameel gestapt en naar de zandduinen gehobbeld. Die kameel viel best mee, stonk helemaal niet, behalve als ie boeren liet, dan was de lucht echt niet te harden. Onderweg kwamen er de hele tijd mensen naar ons toe die ons flesjes drinken wilden verkopen. Het was dus niet ‘ons alleen’ in de woestijn. Wij en nog heel veel andere Indiase toeristen en daaromheen een hele batterij verkopers. Maar toch: die duinen waren heel indrukwekkend om te zien: echt woestijn!

19-09
In de ochtend het fort van Jaisalmer bezocht. In het fort heb je verschillende tempels en (weer) een paleis. De audio-tour in het paleis was erg leuk en gaf echt inzicht in hoe ze daar vroeger geleefd hebben. ‘s Middags nog een paar uurtjes in het zwembad gelegen en rond een uur of 5 in de trein gestapt naar Delhi (19 uur durend).

20-09
De treinrit was vrij aangenaam en de volgende morgen kwamen we rond een uur of 12 aan in Delhi. Beetje geshopt op connaught place (groot plein in delhi), heerlijk gegeten bij de United Coffee House en vroeg naar bed.

21-09
Om 7 uur de trein naar Agra gepakt. Daar de Taj Mahal bekeken. We vonden dit een heel mooi gebouw. De Taj is zo gebouwd dat als je er naar kijk je alleen naar lucht ziet achter de Taj. Daar is toch wel over nagedacht door Sjah Jahan. Daarna naar het Rode Fort gegaan. Daar voornamelijk in de schaduw liggen lezen: het is zoooo heet! Nu zitten we dit verhaal te typen in een internetcafe. Zo nog even avondeten en dan pakken we de trein terug naar Delhi. En dan is de vakantie voorbij. Want morgenochtend vroeg vliegen we met British Airways naar ons koude kikkerlandje.

Voor foto’s zie
www.mijnalbum.nl/Album=3W4UIBYM
(een deel van de foto’s zaten er de vorig keer al tussen, maar de laatsten zijn nieuw).

Heel veel liefs, Jesse en Doortje

• 21 September 2009 - 15:42

Emmy:

Fijne vlucht terug!! Wat gaan die 3 weken toch snel voorbij!!

Gr. Emmy

• 21 September 2009 - 16:34

Petra:

Geniet nog van het laatste vakantie avondje! xxP

• 22 September 2009 - 10:44

Anke:

Wat een herinneringen hebben jullie in zo'n korte tijd opgebouwd!!!
    Een hele goede terugreis, en veel liefs, anke