De ultieme shopstad - Reisverslag uit Singapore, Singapore van doortjejesse - WaarBenJij.nu De ultieme shopstad - Reisverslag uit Singapore, Singapore van doortjejesse - WaarBenJij.nu

De ultieme shopstad

Door: Jesse en Doortje

31 Maart 2007 | Singapore, Singapore

Zoals beloofd wat onderwaterfoto's toegevoegd aan het vorige bericht, http://www.mijnalbum.nl/Album=DZDLTZAC
Helaas zijn ze niet heel mooi geworden, misschien doordat het een goedkopie camera is, misschien omdat het een goedkopie fotowinkel was waar we ze hebben laten afdrukken. Maar toch leuk voor de herinnering. De haai, rog en schildpadden staan er in elk geval op! :-)

Verder een update tot vandaag.

29-31 maart

Singapore, een grote maar relaxte stad. Hier hebben ze alles lekker ruim opgezet, met genoeg stukken groen om je niet opgesloten te voelen. Verder is het verkeer goed georganiseerd, staan er hoge boetes op overtredingen (ik heb een grappig t-shirt gezien met daarop de tekst: "Singapore: a FINE city..." met daarbij alle boetes die je voor allerlei overtredingen kunt krijgen), dus houdt iedereen zich aan de regels. De stad ademt ondanks zijn grootte een soort van easy-going, veilig en schoon gevoel. Een groot verschil met bijv. Hongkong. De architectuur is een prettige mix van oude, leuke koloniale huisjes en enorme, indrukwekkende spiegelwanden van torenhoge wolkenkrabbers. Verder: shopping malls, shopping malls, shopping malls... De Singaporianen zijn gek op winkelen: vooral elektronica en kleding vinden gretig aftrek. Sommige wilkelcentra zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week open. Wij doen ons best zo weinig mogelijk te kopen; we hebben namelijk niks nodig (citaat: W. Boshuizen.)

We hebben een heel aardig Belgisch-Braziliaans stel (Silvie en Paolo) ontmoet, met wie we een beetje optrekken. Zij komen hier te werken als soort van afdelingsmanagers in opleiding in superdeluxe gelikte hotels. Ze hebben ons hier even een rondleiding gegeven, erg leuk. Wel een verschil met de "El Cheapo Guesthouses" waar wij altijd slapen... Paolo vertelde walgelijk decadente verhalen over de Emir van Saoudi Arabie, die echt bizarre hoeveelheden geld spendeerde (en letterlijk eten, drinken, etc. over de balk gooide) in een hotel waar hij eerst werkte.

Vandaag (31-3) zijn we o.a. naar Chinatown geweest. De Chinezen vormen het grootste deel van de bevolking hier, gevolgd door Maleisiers en Indiers. Heel leuk details is dat deze groepen met 4 verschillende wereldgodsdiensten (resp. Boeddhisten, Christenen/Moslims en Hindoes) al tijden vreedzaam naast elkaar leven.

Zojuist hebben we gegeten in een van de vele enorme vreetschuren die Singapore rijk is. Lekker en goedkoop.

Kortom: Singapore is een fijne stad, waar we best een tijd zouden kunnen wonen!

Paar foto's van vandaag: http://www.mijnalbum.nl/Uitnodiging=GS7W7OQD

• 01 April 2007 - 19:20

Trix:

lieve mensen, tijdje niet gereageerd op julie reisverhalen maar lees ze zeer regelmatig - het blijft geweldig om zo toch een beetje mee te reizen- Duik verhaal klingt spannend en prachtig ik zal mijn belevenissen in het aquarium van Artis maar achterwegen laten!Veel plezier nog pas goed op jezelf en ik blijf jullie volgen. Dikke kus uit Amsterdam

• 02 April 2007 - 13:12

Emmy:

Zo te zien op de foto's is het niet zulk mooi weer... ieder geval iets om NIET jaloers op te zijn, haha! ;-) Hier schijnt heerlijk de zon!

Gr. Emmy

• 02 April 2007 - 17:41

Rietje B.:

Hoi lieve schatten, Ik heb gisteren regelmatig aan jullie gedacht toen jullie in de lucht zaten van Singapore naar Nieuw-Zeeland.Goede reis gehad?Leuk om de onderwater foto's te zien. Het lijkt me geweldig om met een schildpad van zo'n 1.20 meter te zwemmen. Wij hebben ze eieren zien leggen, vier weken geleden en dat was ook heel spectaculair.Fijn dat jullie het zo relaxt hebben gehad in Singapore. Leuk om ook deze foto's te zien. Nou ,geniet maar weer van dit mooie land, we wachten vol spanning op jullie enerverende verhalen. Dikke kus van mij, Rietje

• 02 April 2007 - 20:39

Annemarie:

hey jesse en door, wat klinkt het leuk zo singapore. jullie verhalen maken me steeds weer reislustiger....
    heel veel plezier in nieuw zeeland,
    leuk dat ik door vd week ff aan de telefoon had.
    geniet ervan
    kus an

• 04 April 2007 - 21:55

Yolbert:

Wat super spannend en avontuurlijk is jullie reis. Hoe kunnen jullie straks nog aarden in het kleine Holland?
    Kunnen jullie niet een hotelletje of camping ergens beginnen? Komen wij er ook nog eens!