Behind bars - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van doortjejesse - WaarBenJij.nu Behind bars - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van doortjejesse - WaarBenJij.nu

Behind bars

Door: Jesse en Doortje

27 April 2007 | Nieuw Zeeland, Christchurch

25 april
Lekker uitgebreid ontbeten en genoten van het fijne hostel waar we overnacht hadden. Daarna van Oamaru naar Mount Cook gereden, een heel mooie route. Het laatste stuk heb je prachtig uitzicht over mount Cook en Mount Tasman. Onderweg gestopt op een plek waar Maori rotstekeningen te zien zijn. Stelde niet heel veel voor helaas. Aangekomen bij Mt Cook een aardig Amerikaans meisje ontmoet, die graag onze foto's van Z-O Azie wilde zien. Zij had een laptop bij zich, dus de hele avond foto's zitten kijken en herinneringen opgehaald over de mooie landen waar we zijn geweest.

26 april
Een hike gemaakt over the Hooker track. Redelijk mooie tocht, de gletsjer aan het eind van de hike was het mooist, met grote brokken ijs die in het water van de gletsjer lagen. Grappig: het pad was heel mooi aangelegd (met stalen hangbruggen, houten paden, etc.) en zodoende liepen er hele kuddes Jappen rond (die komen niet op de moeilijk begaanbare tracks!)
Vervolgens richting Lake Tekapo. Een mooi meer, maar saaaaaaiii dorp! Echt helemaal niks leuks te doen, behalve een boek lezen. Dat laatste dus maar gedaan... O ja, onderweg werden we opgehouden door een gigantische kudde schapen op de (snel)weg. Fantastisch!

27 april
In 1 ruk naar Christchurch geknald. We hadden wat praktische zaken te regelen, o.a. boodschappen doen en de olie van de HiAce laten verversen. In een leuk, apart hostel terechtgekomen (tegenover de garage), namelijk een omgebouwde oude gevangenis (Jailhouse GH). Nu gaan we lekker naar de kroeg, na Channah en Lieke gefeliciteerd te hebben via Skype...

Foto's van bovenstaande:

• 27 April 2007 - 09:32

Emmy:

Been there, seen that, done that!!
    AS usual, haha!! :-)

Mooie foto's!

Gr. Emmy en drink er ook 1 namens mij!

• 27 April 2007 - 09:43

Emmy:

Been there, seen that, done that!!
    AS usual, haha!! :-)

Mooie foto's!

Gr. Emmy en drink er ook 1 namens mij!

• 27 April 2007 - 15:40

Anke:

Kom nu net terug van het verjaardagsfeest van Channah en Lieke. Was heel leuk. Lieke is een eigenwijs peutertje. Ze kletst honderd uit. ze imiteert de woorden op jouw klank en intonatie; prachtig.Er waren veel vriendinnen met kindertjes. Allemaal lekker in de tuin! en -zoals jullie al weten wrsch.- is het hier al enige tijd, zonnig,warm en vooral zeer droog1 ik vind het heerlijk!!!!!!! Wéér prachtige foto's van jullie.(dus weer een ander op m'n bureaublad).Voor jullie is het mooie weer even een beetje over? Maar wel heel byzonder, alles wat jullie ook hier weer zien.Veel liefs van Anke

• 28 April 2007 - 00:32

Brenda:

Leuk om al jullie verhalen te blijven lezen. Kan er helemaal bij wegdromen. Die auto is ook echt super!! Fijn om zoveel vrijheid te hebben en lekker met een auto rond te kunnen reizen. Nieuw-Zeeland is een geweldig land, besef meer en meer dat ik er toen toch echt te kort ben geweest ;(
    Geniet ervan!
    Gr Brenda

• 28 April 2007 - 17:58

Frans (& Liesbeth):

Ik "volg" jullie al een tijdje!
    Zo zie ik nog wat van de wereld, heerlijk1
    Alweer bedankt!

• 01 Mei 2007 - 06:50

Rietje:

Lieve kinderen, Leuk om jullie verhaal te lezen over de schitterende natuur, prachtig zijn de foto's van de bergen maar vooral de foto van de smeltende sneeuw in het water. Wat een schapen!!!!!!!!Ik kan me voorstellen dat dit even een oponthoud geeft. Geniet met volle teugen, wij doen het ook!!!!!!!! liefs en dikke kussen van Wim ,Soof en van mij.

• 01 Mei 2007 - 14:54

Hugo:

Zo, weer bijgelezen. Het is wel heel indrukwekkend wat jullie daar zien. Prachtige foto's.

Groet,
    Hugo

• 03 Mei 2007 - 10:22

Yolbert:

Lieve Jesse en Doortje,

Het is meer natuur-avontuur dan reisavontuur ,dan voorheen.
    Prachtige foto's!
    we blijven jullie volgen!
    Toch zullen we ivm onze verhuizing en wat daar zoal voor komt kijken, mogelijk wat minder vaak in de gelegenheid zijn om de website te bekijken en te reageren. Dat is geen gebrek aan belangstelling!Ons telefoonnummer vanaf 23 mei is: 0521- 383770.

Liefs Yolbert

• 04 Mei 2007 - 20:21

Annie Van Der Hulst:

bedankt voor de kaart wij volgen jullie nog steeds en vinden het top wat er allemaal gedaan wordt gr ke an

• 05 Mei 2007 - 13:47

Joanne:

Elke keer weer een genot om jullie site te bekijken, echt super!
    Vandaag hier bevrijdingsdag, nog even genieten van het mooie weer..!

Liefs Joanne

• 01 Juni 2007 - 09:40

Rogier De Zoete:

hey !!! ziet er fantastisch uit allemaal :) goede foto's.. ik wil ook naar Australië !!!! heel veel plezier nog daar !

groet, rogier